Hej!
[föreningens namn] har fått en möjlighet att prova ett nytt system för att förenkla administrationen runt diverse aktiviteter i föreningen. Ett relativt nytt system som heter Klubbavgift där föreningar kan hantera ärenden som på något sätt involverar dig som medlem i form av försäljning, deltagande i matcher/cuper eller enkla betalningar för någon form av köp. Vi har kikat en del på hur det fungerar och det verkar väldigt lätt för oss, men framförallt blir det också mycket enklare för dig som medlem då Klubbavgift kommer påminna dig när det är dags att göra några val eller betala.
Klubbavgift fungerar som så, att för varje enskilt tillfälle (en viss försäljning eller ett deltagande i en cup eller liknande) kommer du få en personlig länk från Klubbavgift via epost. Beroende på vad det är för typ av aktivitet finns det olika saker att göra via länken. Det kan vara så att du behöver gå in och göra ett val av beställning av produkter eller avgifter, men det är också via denna länk du kan betala.
Betalning görs via Klubbavgift-länken, där du får en egen knapp för att betala via Swish som går direkt till klubben/lagets swishnummer. Du ska alltså inte swisha "manuellt" utan använder dig av knappen i Klubbavgift.
Gör man detta via Klubbavgift är det också mycket enklare eftersom mottagare, belopp och text är bestämda sedan innan och kan inte ändras. Större chans att allt blir rätt samt att vi får enhetliga märkningar på alla betalningar.
Genom att använda oss av Klubbavgift kommer vi få en mycket bättre överblick över hur exempelvis en försäljning går samt vilken status vi har runt betalningar.